Transformational Cupping®

Heb jij last van lichamelijke en/of emotionele klachten die jouw dagelijks leven belemmeren?

Ervaar jij lichamelijke ongemakken als spijsverteringsproblemen, nek- en schouderklachten, (lage) rugpijn, hoofdpijn, hormonale klachten, moeheid, slaapproblematiek, huidklachten zoals striae, cellulite (cellulitis), verslapping van de huid, het zogenaamde ‘bocheltje’ in je nek,  littekens etc.

Of heb je last van stemmingswisselingen, stress, trauma,  het gevoel geleefd te worden, etc.?
Dan kan Cupping wellicht veel voor jou betekenen.

Het lichaam heeft een mooi systeem en alles werkt met elkaar samen. Door heel het lichaam loopt bindweefsel wat alles met elkaar verbindt en waar allemaal signaaltjes doorheen lopen. Ook slaat stress, en trauma zich op in het bindweefsel en ontstaan er blokkades. Het stroomt niet lekker meer en je zit niet meer lekker in je vel.
Als er zich ergens in dat systeem een blokkade bevindt, heeft dat invloed op het hele systeem!

Door het cuppen wordt alles weer in beweging gebracht, opgehoopte afvalstoffen worden afgevoerd en alles gaat weer stromen in het lichaam.
Het voelt bevrijdend.

Eerlijk is eerlijk een behandeling kan soms best even gevoelig of intens zijn, met name de eerste keer, al verschilt dit per persoon. Daarom zorg ik voor een fijne setting zodat jij je zoveel mogelijk kunt ontspannen tijdens de behandeling.

Vaak zie je na een cuppingsessie de herkenbare rode of zelfs blauwe vlekken op het gebied wat behandeld is. Deze zie je ook vaak bij topsporters op tv. Deze plekken komen in min of meerdere mate voor en is afhankelijk van de intensiteit en methode van het cuppen, maar ook van de hoeveelheid afvalstoffen er aanwezig zijn op die plek. Schik niet van deze verkleuringen, deze trekken na een aantal dagen vanzelf weer weg. Overigens hoeft het niet altijd zo te zijn dat de huid verkleurt.

Ik los geen problemen op.
Ik geef het zelfhelend vermogen van het lichaam weer terug!

Combi-Cupping massage
Het is ook mogelijk om een combinatie te maken van Transformational Cupping® en een ontspanningsmassage. Dan beginnen we met het cuppen en als "beloning" krijg je nog een heerlijke ontspanningsmassage. Zo kun je genieten van het beste van beide werelden.

Het meest aan te raden is daarvoor een massage van 60 minuten of langer te boeken.
Kijk voor meer informatie ook onder het tabblad "Ontspanningsmassage".

Geniet van het beste van beide werelden.

Bij cupping wordt gebruik gemaakt van glazen Methetac® cupping cups en/of siliconen Bellabaci® cupping cups

• Duur van de Transformational Cupping® behandeling (indicatie):
• 30 minuten  - Behandeling van 1 gebied van je lichaam.
• 45 minuten - Behandeling van 1 gebied van je lichaam.
• 60 minuten  -  Behandeling van 1 of 2 gebieden van je lichaam.
• 90 minuten  - Behandeling van 1, 2 of 3 gebieden van je lichaam.

Stuur me vooraf even een berichtje om te overleggen als je twijfelt over welke tijd je wilt boeken of wilt weten of Cupping iets voor jouw klacht kan betekenen.
(Whatsapp/Signal)

Algehele Contra-indicaties (geen cupping mogelijk):

• Algemene infectieziekten (het lichaam is dan al hard aan het werk).
• Zwangerschap en borstvoeding (aangezien er veel afvalstoffen vrijkomen).
• Trombose
• Gebruik van bloedverdunners
• Kanker
• Bij en na chemotherapie (Na één jaar kan je gecupt worden, geef het wel even aan dat je chemo gehad hebt)
• Bloedziekten
• Hartafwijkingen
• Nierfalen
• Levercirrose
• Ongecontroleerde hoge bloeddruk

Plaatselijke contra-indicaties (cupping wel mogelijk maar niet in dit gebied):
• Spataderen
• Na een operatie (op de plek 6 maanden wachten ,daarna juist cuppen om de verklevingen los te maken).
• Hernia
• Ontstekingen
• Beschadigde, open huid
• Flebitis (aderontsteking)